Thursday, January 21, 2010

PERSEDIAAN


Fasa pilihan raya kian bermula. Hari ini PMUKM telah dibubarkan, dan berdasarkan notis, Penamaan calon akan diadakan pada 25 Jan (Isnin ini), dan pembuangan undi pada 28 Jan (Khamis depan).


Wahai diri,
Sudah bersediakah kamu untuk mengundi??? Ya, kalau ikutkan fardi, memang kita sudah bersedia. Apa susah, pagi2, bawak kad matrik, pi daftar kat lobi kolej, dan pangkah nama2 MPP Mahasiswa. Settle!! Bukannye susah nak mengundi.


Tapi, yang susahnye, kena ajak orang lain untuk turun mengundi, dan ajak mereka supaya mengundi calon mahasiswa juge! Nak menyeru mereka mengundi calon2 yang akan mengamalkan Islam dalam pemerintahan mereka ni yang susah sikit!!


Ya Allah, berikanlah petunjuk kepada calon2 Mahasiswa, dan penggerak2 Islam di bumi UKM ini.


Tanggung jawab kita besar sebenarnya. Jadi, kita kena pohon kekuatan dan pertolongan dari Allah..

Terbaca tazkirah di blog kak zan.. best rase

Saudaraku:
Berusahalah sedaya mampu untuk menggali perbendaharaan Ilahi di waktu malam supaya dapat kamu agihkan kepada saudara-saudaramu di waktu siang.

Walau apapen, saya tetap mendoakan agar Allah mengurniakan kemenangan kepada kita (jika itu adalah yang terbaik untuk kita), dan semoga saya dapat memenuhi pra-syarat kemenangan seperti yang dipaparkan dalam taujihat penggerak sebelum ini.

Bersama-sama sahabat yang lain, saya perlu selaraskan niat, kuatkan semangat, tangkaskan pergerakan, tingkatkan taqarrub dan bermunajat ketika orang lain sibuk dengan dengkuran...

Ya Allah, beri kekuatan....

1 comment:

Unknown said...

saya setuju...kwn2 sy msti kata...calon sama je...pilih yg rajin wt keje...bkn berdasarkan "parti"...huhuhu